Kontakt osobně: denně v pracovní dny 7,30 - 18,00 hod., přítomnost sociální pracovnice garantována v pondělí a ve středu 7,30 - 18,00 hodintel.: 241 713 575, 241 470 055
Financování našich služeb je vícezdrojové. Jedná se zejména o úhrady od uživatelů, příspěvek zřizovatele, to je Městské části Praha 12, dále o příspěvky Hlavního města Prahy, to je grantový program pro registrované poskytovatele sociálních služeb, kteří jsou zařazeni do Krajské sítě poskytovatelů sociálních služeb, a státní dotaci získanou z rozpočtu MPSV. PROJEKT Podpora zajištění dostupnosti vybraných sociálních služeb na území hl. m. Prahy na roky 2024–2027 reg. č. CZ.03.02.01/00/22_003/0003887je spolufinancován Evropskou unií. Hlavním cílem projektu je zajištění udržitelnosti fungování sociálních služeb, rozvoj kapacit vybraných druhů sociálních služeb a zlepšení jejich dostupnosti směrem k cílové skupině. Projekt financuje Operační program Zaměstnanost plus a hl. m. Praha. více...
Veřejný závazek Druh služby: azylové domy Forma služby: pobytová Doba poskytování služby: nepřetržitá Kapacita služby: 4 pokoje, 12 osob Poslání služby: Prostřednictvím ubytování poskytnutého na přechodnou dobu a individuální sociální práce podpořit matky, otce s dětmi, kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení v jejich ukotvení, stabilizaci, začlenění do společnosti, rozvoji schopností pro hledání vhodných východisek a aktivním řešení jejich životní situace a zvládání nároků každodenního života. Cíle služby: - poskytnout dočasné bydlení v bezpečném a důstojném prostředí, odbornou pomoc, informace a vedení tak, aby došlo k minimalizaci rizika opakovaného porušování základních lidských práv a zastavení zhoršování nepříznivé životní situace (procento úspěšnosti naplnění: 90%, metody k ověření: existence individuálního plánu služby, osobního cíle klienta a jeho pravidelné vyhodnocování, počet osob, které v průběhu služby pracovaly nebo si práci našly) - rozvíjet samostatnost klientů, motivovat a podporovat je při realizaci osobních cílů (procento úspěšnosti naplnění: 100%, metody k ověření: existence individuálního plánu služby, osobního cíle klienta a jeho pravidelné vyhodnocování, počet podaných žádostí o byt) - poskytovat sociální službu na dobu nezbytně nutnou k řešení situace (procento úspěšnosti naplnění: 100%, metody k ověření: individuální plány, průměrná doba poskytování služby, počet klientů, kteří si našli vlastní bydlení). Principy služby Profesionalita při poskytování služby: Přímou péči zajišťují pracovníci, jejichž kvalifikace odpovídá požadavkům zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách. Jsou podrobně seznámeni se všemi pracovními postupy a vnitřními pravidly používanými při poskytování služby. Aktivně se podílejí na udržení a zvýšení své odborné úrovně. Zachování lidské důstojnosti a diskrétnosti v přístupu ke klientovi: V zařízení je respektována hodnota každého člověka bez ohledu na jeho původ, pohlaví, vzdělání, společenské postavení, materiální zajištění, sexuální orientaci, náboženství, ... Při jednání s klienty se zásadně užívá vykání a oslovování pane, paní + příjmení. Při vstupu do pokoje klienta je zásadně klepáno a čeká se na výzvu ke vstupu, aktivity nejsou klientům vnucovány, ale nabízeny. O klientech se nehovoří v přítomnosti cizí osoby. Nepomlouvají se za zády, naopak je existuje snaha vnášet mezi klienty pochopení a pohodu. Je respektován majetek, který si klienti do zařízení v přinesou. Respektování individuálních potřeb a názorů klienta v souladu s možnostmi nabízené služby: Při poskytování služby zařízení respektuje individuální postoje uživatele k nejrůznějším oblastem života. Respektuje jeho rozhodnutí, nemanipulujeme s klienty a poskytujeme jim čas na získání rovnováhy nutné pro rozhodování.. Oblasti, ve kterých nelze respektovat názory klienta jsou přesně vymezeny. Diskrétnost: Pracovníci dodržují mlčenlivost vztahující se na všechny skutečnosti, které poznají v souvislosti s výkonem práce. Skutečnosti svěřené jedním klientem pracovníkovi zůstanou pro ostatní klienty utajené. Uživatel sám rozhodne o tom, které informace o své osobě chce sdílet s jinými uživatelkami a pracovníci její přání respektují. Základní činnosti při poskytování služby:a) poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravyb) poskytnoutí ubytováníc) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostíd) sociálně terapeutické činnosti Cílová skupina - komu je služba určena: Matkám (otcům) s dětmi ve věku do 18 let, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení a tuto nejsou schopny okamžitě řešit vlastními silami. Přednostně jsou přijímány klientky s trvalým bydlištěm na území městské části Praha 12. Zařízení není schopné poskytnout službu: - Žadatelům s větším počtem dětí (více než 3). Důvodem je velikost pokoje, jeho vybavení, dispoziční řešení azylového bytu a fakt, že kuchyň a sociální zařízení je společné vždy pro dvě klientky. - Žadatelům, kteří naplňují ustanovení § 36 vyhlášky 505/2006 Sb., v platném znění, tzn., že jsou osobami, které jsou akutně infekčně nemocní, nebo nemocní tak, že vyžadují hospitalizaci nebo by jejich chování z důvodu duševní nemoci závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití. Základní činnosti při poskytování služby: - poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy - organizace trvale vytváří klientům podmínky pro samostatnou přípravu stravy, to je řádné vybavení kuchyně nádobím, elektrospotřebiči a dalšími pomůckami nutnými pro přípravu a uchování stravy - dle platných norem je zajišťována pravidelná revize elektrických spotřebičů, - kontrolami je sledován stav zařízení a jsou zajišťovány opravy a nákupy pomůcek dle oprávněných požadavků klientů - azylový byt je klientovi předán na základě předávacího protokolu s vyznačením stavu, který je dále průběžně kontrolován a hodnocen. Poskytnutí ubytování - klient je ubytován v konkrétním pokoji, jehož číslo je označeno ve smlouvě - je mu vysvětleno, že přidělený pokoj užívá pouze jeho rodina, kuchyně chodba a sociální zázemí jsou společné a je třeba se o ně též společně starat - klientovi je předán inventář a podpisem stvrzuje jeho úplnost. Pracovník dbá na to, aby inventář byl řádně před předáním zkontrolován – stav, barevná odlišnost, bezporuchový provoz - klientovi jsou předány klíče od přiděleného pokoje, vstupních dveří do bytu, vchodu do budovy, dle možnosti lze předat i více sad klíčů - součástí ubytování je dodávka veškerých energií, možnost využívání prádelny. Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí - pomoc poskytuje sociální pracovnice či ředitelka zařízení - pomoc se týká vyřizování osobních záležitostí – např. vyplňování nejrůznějších žádostí, dotazníků, kontaktování úřadů, sepisování dopisů pro úřady a jeho začleňování do běžného života (jednání s úřady, kontaktování občanských poraden…). Doporučený postup v případě zájmu o službu: 1. vyplnění žádostiTiskopis žádosti je možné získat osobně na adrese Olbramovická 703, Praha 4 nebo elektronicky na těchto stránkách 2. podání žádostiVyplněnou a žadatelem podepsanou žádost je třeba doručit na výše uvedenou adresu 3. jednání o služběV případě volné kapacity je zahájeno jednání se sociální pracovnicí, při kterém jsou dohodnuty podmínky poskytování služby a připravena k uzavření písemná smlouva.
JAK SI STĚŽOVAT A CO DĚLAT, KDYŽ SE VÁM NA NAŠÍ SLUŽBĚ NĚCO NELÍBÍ Vážené klientky/klienti,Vaše bezpečí, spokojenost a pocit, že je o Vás a Vaše děti dobře postaráno, jsou pro nás velmi důležité. Pokud se Vám cokoliv nelíbí – ať už jde o naše služby, pravidla domu, nebo chování personálu – máte právo si stěžovat.Nemusíte se bát žádného postihu ani toho, že podání stížnosti ohrozí Váš pobyt u nás! 1. Kdy můžete stížnost podat? • Když nejste spokojeni se službami, které Vám poskytujeme.• Když se k Vám, nebo Vašim dětem, někdo z personálu chová nevhodně.• Když máte pocit, že něco není v pořádku.• To, nač si stěžujete, se událo nejdéle jeden rok před datem, kdy stížnost podáváte. 2. Jak můžete stížnost podat? (Způsoby podání) Vyberte si způsob, který je pro Vás nejpohodlnější a nejpřirozenější: • Řekněte to osobně (ústně): - Promluvte si se sociální pracovnice, která se Vám věnuje.- Požádejte o schůzku ředitele organizace.- Pokud si sama netroufáte nebo Vám to nedovoluje zdravotní stav, můžete pověřit jinou osobu např. někoho z rodiny nebo kamarádku z domu, aby šel s Vámi případně stížnost podal za Vás. Jak na to, Vám poradíme. • Napište nám dopis (písemně): - Můžete nám napsat vzkaz nebo dopis a vhodit ho do schránky na dopisy, která je umístěna v přízemí domu a je pravidelně vybírána pouze administrativní pracovnicí organizace.- Dopis můžete také poslat e-mailem na adresu: ssmc12@centrum.cz- Nebo poštou na adresu: Sociální služby městské části Praha 12, příspěvková organizace, Olbramovická 703, 142 00 Praha 4. • Anonymně (bez jména): o Pokud nechcete, abychom věděli, kdo stížnost podal, nechte vzkaz nebo dopis nepodepsaný. Anonymní stížnosti prošetřujeme také, výsledek šetření pak najdete na nástěnce v přízemí domu. 3. Co se stane dál? (Postup pro vyřizování stížností) • Vaši stížnost přijmeme (tu sdělenou ústně zapíšeme). Každou stížnost zaevidujeme a bez odkladu objektivně, nestranně a důvěrně prošetříme. • Nikdy ji nebude šetřit pracovník, kterého se stížnost týká! Vždy ji bude řešit vedoucí pracovník. • Termín pro vyřešení stížnosti je 30 dnů. Pokud bude nutné a zdůvodnitelné lhůtu prodloužit, budeme Vás o tom písemně informovat. Máte právo na požádání nahlížet do dokumentace, kterou o Vaší stížnosti vedeme, pořizovat si z ní výpisy a kopírovat si ji. • O vyřešení stížnosti a případném přijetí nápravných opatření budete písemně informováni a to dopisem na adresu udanou ve stížnosti. V případě anonymu pak zveřejněním odpovědi na nástěnce v domě. 4. Co dělat, pokud nejste spokojeni s naší odpovědí? Pokud nebudete spokojeni s tím, jak jsme Vaši stížnost vyřešili, můžete se obrátit na nezávislé orgány jako např. na: • Zřizovatele naší organizace: Městskou část Praha 12, 143 00 Praha 4, Generála Šišky 2375/6, odbor sociálních věcí • Veřejného ochránce práv (Ombudsmana): 602 00 Brno, Údolní 39, tel. č: 542 542 888, e-mail: podatelna@ochrance.cz • MPSV ČR: Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2, e- mail: posta@mpsv.cz • Český helsinský výbor, Štefanikova 216/21, 150 00 Praha 5, e-mail: info@helcom.cz