Olbramovická 703, Praha 4
Kontakt Informace lze získat: osobně přímo v zařízení nebo telefonicky na tel.: 241 471 554, 241 471 270 Vedoucí sestra: Kristina Puchmertlová (osobní konzultace pondělí 14,00 – 18,30 hod.)
Veřejný závazek Druh služby: služba sociální péče, odlehčovací služby Forma služby: pobytová, ambulantní Místo poskytování služby: Zárubova 971, 142 00 Praha 4 Provozní doba: pobytová forma – nepřetržitá, ambulantní forma – denně v pracovní dny 7,00 – 17,00 hod. Kapacita služby: 40 klientů (ambulantní forma max. 4 klienti, dle naplněnosti pobytové služby) Poslání služby: Poskytovat kompletní nepřetržitou péči osobám, které z důvodu věku či zdravotního stavu jsou méně soběstačné a závislé na trvalém dohledu či péči druhé osoby. Tuto péči poskytovat po dobu, kdy ji z nejrůznějších důvodů není schopna vlastními silami zajistit rodina. Osobám, které jinak o uživatele služby pečují, umožnit odpočinek, v případě denního stacionáře případně umožnit i jejich zaměstnanost. Cíle služby: Život klienta v zařízení v maximálně možné míře přizpůsobit životu, který by jinak vedl doma (procento úspěšnosti naplnění 85 %, metody ověření: existence individuálního plánu poskytování služby, stanovení osobního cíle a jeho pravidelné hodnocení) Zlepšit míru soběstačnosti klienta, která byla změněna např. úrazem, hospitalizací a vytvořit podmínky pro jeho návrat do domácího prostředí (procento úspěšnosti naplnění 20%, metody ověření: existence individuálních plánů, osobních cílů, počet osob vracejících zpět do domácí péče) Pomoci překlenout dobu čekání klienta na umístění v pobytovém zařízení typu domova seniorů nebo domova se zvláštním režimem (procento úspěšnosti naplnění: 50%, metody ověření: počty osob odcházejících do pobytových zařízení) Spokojenost klientů s poskytovanou službou (procento úspěšnosti naplnění: 95%, metody ověření: počet stížností na kvalitu a způsob poskytování služby, dotazník spokojenosti, počet osob ukončujících pobyt z důvodu nespokojenosti) Cílová skupina: Senioři, to je osoby starší 65 let, a osoby se zdravotním postižením starší 60 let, kteří: - nemají dostatek sil starat se sami o sebe ve svém domově a to i za pomoci rodiny a terénních sociálních služeb, - jsou při uspokojování všech základních životních potřeb převážně nebo úplně závislí na pomoci druhé osoby. Přednost při umístění mají osoby s trvalým bydlištěm na území městské části Praha 12. Službu není možné poskytovat: - osobám, které jsou soběstačné - osobám naplňujícím ustanovení §36 vyhlášky 505/2006 Sb., v platném znění, tedy osobám, které jsou akutně infekčně nemocné nebo jejich zdravotní stav vyžaduje hospitalizaci. Přijmout není možné ani osoby, jejichž chování by z důvodu duševní nemoci závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití klientů služby. Způsoby poskytování služby: - krátkodobé pobyty s cílem rekonvalescence uživatele po operaci či hospitalizaci - krátkodobé či delší pobyty po dobu nepřítomnosti osoby, která běžně o klienta pečuje - dočasné pobyty s max. dobou pobytu 6 let, kdy klient čeká na přijetí do domova seniorů - omezeně denní pobyty pro doplnění kapacity zařízení Základní činnosti při poskytování odlehčovací služby: - poskytnutí ubytování včetně dodávky elektrické energie, vody, zabezpečení optimálního tepelného režimu, údržby, oprav, úklidu - poskytnutí stravy - celodenní dietní stravování připravované vlastní kuchyní - pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro ni - pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu - sociálně terapeutické činnosti - aktivizační činnosti (pracovní terapie, rehabilitace a doplňkové služby – pedikúra, kadeřnictví, masáže, ..) - pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí - zprostředkování kontaktu se společenským prostředím Principy poskytování služby Profesionalita při poskytování služby: Přímou péči zajišťují pracovníci, jejichž kvalifikace odpovídá požadavkům zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách. Jsou podrobně seznámeni se všemi pracovními postupy a vnitřními pravidly používanými při poskytování služby. Aktivně se podílejí na udržení a zvýšení své odborné úrovně. Zachování lidské důstojnosti a diskrétnosti v přístupu ke klientovi: V zařízení je respektována hodnota každého člověka bez ohledu na jeho původ, pohlaví, vzdělání, společenské postavení, materiální zajištění, sexuální orientaci, náboženství. Při jednání s klienty se zásadně užívá vykání a oslovování pane, paní + příjmení. Při vstupu do pokoje klienta je zásadně klepáno a čeká se na výzvu ke vstupu, aktivity nejsou klientům vnucovány, ale nabízeny. O klientech se nehovoří v přítomnosti cizí osoby. Nepomlouvají se za zády, naopak je snaha vnášet mezi klienty pochopení a pohodu. Je respektována nedotknutelnost majetku, který si klienti do zařízení v přinesou. Respektování individuálních potřeb a názorů klienta v souladu s možnostmi nabízené služby: Při poskytování služby zařízení respektuje individuální postoje klienta k nejrůznějším oblastem života. Respektuje jeho rozhodnutí, nemanipulujeme s klienty a poskytujeme jim čas na získání rovnováhy nutné pro rozhodování. Oblasti, ve kterých nelze respektovat názory klienta jsou přesně vymezeny. Diskrétnost: Pracovníci dodržují mlčenlivost vztahující se na všechny skutečnosti, které poznají v souvislosti s výkonem práce. Skutečnosti svěřené jedním klientem pracovníkovi zůstanou pro ostatní klienty utajené. Uživatel sám rozhodne o tom, které informace o své osobě chce sdílet a s kým, jeho přání je respektováno. Způsoby poskytování služby: - přechodné pobyty s maximální délkou 6 měsíců s možností prodloužení. Celková doba pobytučiní max. 6 let - krátkodobé pobyty - pobyty s cílem rekonvalescence uživatele po operaci či hospitalizaci - omezeně denní pobyty pro doplnění kapacity zařízení Rozsah služby: - Ubytování je zajištěno v jedno a dvoulůžkových pokojích (včetně dodávky elektrické energie, vody, zabezpečení optimálního tepelného režimu, údržby, oprav, úklidu prostor a praní prádla). Uživatelé upoutaní na lůžko nebo ti, kteří jsou převážně závislí na pomoci personálu jsou umísťováni do dvou pětilůžkových pokojů v přízemí. - Zajištění celodenního dietního stravování. Příprava probíhá ve vlastní kuchyni, podávání stravy se děje v jídelně nebo na pokoji (dle přání klienta). - Zdravotní péče není v zařízení zajištěna, zařízení nemá lékaře. Případné ošetřovatelské úkony typu podávání léků, aplikace inzulínu, péče o cévky, převazy ran, … provádějí kvalifikované zdravotní sestry dle ordinace lékaře a dohody s klientem. V případě potřeby je zdravotní stav konzultován s praktickým lékařem klienta. Akutní stavy jsou řešeny pomocí linky 155. - Osobní hygiena je zajišťována jako prvek péče, pravidelné koupání s dopomocí či pouhou asistencí personálu probíhá dle stavu a přání klienta. - Součástí péče o klienta jsou rozvíjející a podpůrné činnosti typu – pracovní terapie, rehabilitace, kterých se klient může dle své vůle účastnit. Rovněž tak doplňkových služeb-pedikúra, kadeřnictví, které jsou zajištěny smluvně. Jak postupovat v případě zájmu o službu: 1. vyplnit žádost o službu Tiskopis žádosti je možné získat osobně na adrese zařízení (Zárubova 971, Praha 4) nebo na ředitelství organizace Olbramovická 703, Praha 4 případně rovněž elektronicky na těchto stránkách stisknutím hesla 2. žádost podat Vyplněnou a žadatelem podepsanou žádost je třeba doručit na adresu zařízení. 3. jednat o službě V případě volné kapacity je zahájeno jednání se sociální pracovnicí, při kterém jsou dohodnuty podmínky poskytování služby a připravena k uzavření písemná smlouva.