Sociální služby městské části Praha 12,
příspěvková organizace

Informace o podávání stížností na sociální služby


V souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, má každý klient sociální služby právo vyjádřit nespokojenost se způsobem nebo kvalitou poskytování služby. Podání stížnosti je legitimním nástrojem, jak upozornit na možné nedostatky a přispět ke zlepšení kvality poskytované péče.

KDO MUŽE STÍŽNOST PODAT?
• Klient sociální služby
• Zákonný zástupce, opatrovník, podpůrce
• Osoba blízká, pokud klient nemůže podat stížnost
• Zmocněnec
• Člen domácnosti, pokud zastupuje klienta dle občanského zákoníku
• Zaměstnanec zařízení

Stížnost lze podat do jednoho roku (12 měsíců) ode dne, kdy skutečnost, na kterou si stěžovatel stěžuje, nastala.

CO MUŽE BÝT PŘEDMĚTEM STÍŽNOSTI?
Stížností se rozumí vyjádření nespokojenosti např.:
• s kvalitou poskytovaných služeb
• s jednáním pracovníků služby
• s podmínkami pobytu, kvalitou stravy
• s rozhodnutím nebo postupem služby při řešení jeho nepříznivé sociální situace

JAK JE MOŽNÉ STÍŽNOST PODAT?
• Písemně (osobně, poštou, e-mailem)
• Ústně zaměstnanci nebo vedení služby, organizace
• Prostřednictvím schránky důvěry/ schránky umístěné v sídle služby
• Anonymně



TELEFONNÍ ČÍSLA PRO ÚSTNÍ PODÁNÍ:

Pečovatelská služba + azylové domy
tel.: 241470055 (sociální pracovnice)
tel.: 241713575, 606835577 (ředitelství)


Odlehčovací služby
tel.: 241471554 (vedoucí služby, sociální pracovnice),
tel.: 241713575, 606835577 (ředitelství)

ADRESY PRO DORUČENÍ STÍŽNOSTÍ
Odlehčovací služby: Sociálně ošetřovatelské centrum, Zárubova 971, 140 00 Praha 4
Pečovatelská služba a azylové domy: Olbramovická 703, 142 00 Praha 4

Ředitelství organizace: Sociální služby městské části Praha 12, příspěvková organizace, Olbramovická 703, 142 00 Praha 4
Ředitel organizace: Ing. Jiří Slepička, tel: 606 078 648
e-mail: ssmc12@centrum.cz



JAKÝ JE POSTUP ORGANIZACE PŘI VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ

Přijetí stížnosti: Stížnost je zaevidována a je jí přidělen odpovědný pracovník.

Prošetření: Stížnost je objektivně prošetřena bez odkladu, obvykle do 30 dnů. Lhůtu lze v odůvodněných případech prodloužit o dalších 30 dnů, avšak vždy o tomto musí být stěžovatel vyrozuměn.

Vyrozumění stěžovatele: O výsledku šetření je stěžovatel písemně informován, pokud uvedl kontaktní údaje.

Možnost dalšího podání: Pokud stěžovatel nesouhlasí se způsobem vyřízení, může podat odvolání. 



V případě nesouhlasu s vyřízením stížnosti či nebyla-li stížnost vyřízena ve stanovené lhůtě, může se stěžovatel obrátit přímo na Ministerstvo práce a sociálních věcí, a to ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu vyřízení stížnosti nebo od uplynutí stanovené lhůty a požádat ministerstvo o prověření vyřízení této stížnosti; v žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.
KONTAKTY PRO PODÁNÍ ODVOLÁNÍ

Zřizovatel:
Městská část Praha 12
Generála Šišky 2375/6, 143 00 Praha 4
e- mail: podatelna@praha12.cz

Veřejný ochránce práv
Údolní 39
602 00 Brno
tel. č: 542 542 888
e-mail: podatelna@ochrance.cz

MPSV
Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2
e- mail: posta@mpsv.cz

Český helsinský výbor
Štefanikova 216/21, 150 00 Praha 5
e-mail: info@helcom.cz



OCHRANA STĚŽOVATELŮ

• Každá stížnost je řešena důstojně, nestranně, důvěrně a s respektem k ochraně osobních údajů.
• Podání stížnosti Vám nemůže způsobit žádnou újmu. Stěžovatel není nijak sankcionován za podání stížnosti.


Vaše práva jsou důležitá. Chceme, abyste se v našich službách cítili dobře.