Informace o podávání stížností na sociální služby V souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, má každý klient sociální služby právo vyjádřit nespokojenost se způsobem nebo kvalitou poskytování služby. Podání stížnosti je legitimním nástrojem, jak upozornit na možné nedostatky a přispět ke zlepšení kvality poskytované péče. KDO MUŽE STÍŽNOST PODAT? • Klient sociální služby• Zákonný zástupce, opatrovník, podpůrce• Osoba blízká, pokud klient nemůže podat stížnost• Zmocněnec• Člen domácnosti, pokud zastupuje klienta dle občanského zákoníku• Zaměstnanec zařízení Stížnost lze podat do jednoho roku (12 měsíců) ode dne, kdy skutečnost, na kterou si stěžovatel stěžuje, nastala. CO MUŽE BÝT PŘEDMĚTEM STÍŽNOSTI? Stížností se rozumí vyjádření nespokojenosti např.:• s kvalitou poskytovaných služeb• s jednáním pracovníků služby• s podmínkami pobytu, kvalitou stravy• s rozhodnutím nebo postupem služby při řešení jeho nepříznivé sociální situace JAK JE MOŽNÉ STÍŽNOST PODAT? • Písemně (osobně, poštou, e-mailem)• Ústně zaměstnanci nebo vedení služby, organizace• Prostřednictvím schránky důvěry/ schránky umístěné v sídle služby• Anonymně TELEFONNÍ ČÍSLA PRO ÚSTNÍ PODÁNÍ: Pečovatelská služba + azylové domy tel.: 241470055 (sociální pracovnice)tel.: 241713575, 606835577 (ředitelství) Odlehčovací služby tel.: 241471554 (vedoucí služby, sociální pracovnice),tel.: 241713575, 606835577 (ředitelství) ADRESY PRO DORUČENÍ STÍŽNOSTÍ Odlehčovací služby: Sociálně ošetřovatelské centrum, Zárubova 971, 140 00 Praha 4 Pečovatelská služba a azylové domy: Olbramovická 703, 142 00 Praha 4 Ředitelství organizace: Sociální služby městské části Praha 12, příspěvková organizace, Olbramovická 703, 142 00 Praha 4 Ředitel organizace: Ing. Jiří Slepička, tel: 606 078 648 e-mail: ssmc12@centrum.cz JAKÝ JE POSTUP ORGANIZACE PŘI VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ Přijetí stížnosti: Stížnost je zaevidována a je jí přidělen odpovědný pracovník. Prošetření: Stížnost je objektivně prošetřena bez odkladu, obvykle do 30 dnů. Lhůtu lze v odůvodněných případech prodloužit o dalších 30 dnů, avšak vždy o tomto musí být stěžovatel vyrozuměn. Vyrozumění stěžovatele: O výsledku šetření je stěžovatel písemně informován, pokud uvedl kontaktní údaje. Možnost dalšího podání: Pokud stěžovatel nesouhlasí se způsobem vyřízení, může podat odvolání. V případě nesouhlasu s vyřízením stížnosti či nebyla-li stížnost vyřízena ve stanovené lhůtě, může se stěžovatel obrátit přímo na Ministerstvo práce a sociálních věcí, a to ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu vyřízení stížnosti nebo od uplynutí stanovené lhůty a požádat ministerstvo o prověření vyřízení této stížnosti; v žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.KONTAKTY PRO PODÁNÍ ODVOLÁNÍ Zřizovatel: Městská část Praha 12Generála Šišky 2375/6, 143 00 Praha 4e- mail: podatelna@praha12.cz Veřejný ochránce práv Údolní 39602 00 Brnotel. č: 542 542 888e-mail: podatelna@ochrance.cz MPSV Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2e- mail: posta@mpsv.cz Český helsinský výbor Štefanikova 216/21, 150 00 Praha 5e-mail: info@helcom.cz OCHRANA STĚŽOVATELŮ • Každá stížnost je řešena důstojně, nestranně, důvěrně a s respektem k ochraně osobních údajů.• Podání stížnosti Vám nemůže způsobit žádnou újmu. Stěžovatel není nijak sankcionován za podání stížnosti. Vaše práva jsou důležitá. Chceme, abyste se v našich službách cítili dobře.