Kontakt Styk s veřejností, s potenciálními či stávajícími klientyPodání informace kdykoli v době provozu, tel.: 241 761 180 Vedoucí oddělení: Jitka Rathouská
Název právního subjektu: Sociální služby městské části Praha 12, příspěvková organizaceIČ: 708 82 169Sídlo: Olbramovická 703, 142 00 Praha 4 Název organizační jednotky: Dětská skupina - Oddělení péče o děti mladšího než předškoního věku - dětské skupiny Základní informace: tel. 241761180 Adresa: Jordana Jovkova 3253, 143 00 Praha 4 Provozní doba: 7,00 - 17,00 hodin Kapacita: 48 dětí www.jeslemodrany.cz Důvod a způsob založení: součást příspěvkové organizace zřízené MČ Praha 12 za účelem: zajištění komplexní celodenní či krátkodobé péče o děti ve věku od 12 měsíců do 3 roků věku. Cíle služby Celodenní komplexní péče o děti ve věku od 12 měsíců do 3 roků v době, kdy jejich rodiče nejsou schopni zajistit péči vlastními silami. Poskytování péče v příjemném, zdravém, citově a esteticky podnětném prostředí, s použitím kvalifikovaného personálu. Realizace věku přiměřené výchovné a ošetřovatelské péče se zaměřením na nácvik základních návyků, zvládání věku přiměřených denních aktivit, jemné a hrubé motoriky, rozvoj myšlení dětí dle stupně ontogenetického vývoje. Zajištění celodenního stravování dětí odpovídajícího principům zdravé výživy. Edukace rodičů v péči o děti, jejich stravování, poradenská činnost související s výchovou dětí a péčí o ně. Socializace dětí. Pomoc rodinám, v nichž se současně narodily 3 a více dětí. Způsoby poskytování služeb: - pravidelná každodenní docházka dítěte do zařízení - krátkodobé hlídání dětí v době, kdy rodiče nejsou schopni péči o dítě zajistit vlastními silami - pomoc dětské zdravotní sestry či pěstounky v rodině - poradenství Rozsah služby - celodenní stravování odpovídající požadavkům zdravé výživy (příprava stravy ve vlastní kuchyni) - poskytování sociálně ošetřovatelské péče dětem - poskytování výchovné péče - poradenství - osobní hygiena - zajištěna jako prvek přímé ošetřovatelské péče - praní prádla - ústavního i dětského - úklid prostor personálem zařízení - zdravotní péče - zajištěna kontaktem s pediatrem, v akutních případech lékařská pohotovost Cílová skupina klientů: - rodiče s dětmi ve věku od 12 měsíců do 3 roků, kteří jsou zaměstnáni nebo nejsou schopni po určitou dobu zajistit péči o dítě vlastními silami, - rodiny, v nichž se současně narodily 3 a více dětí - rodiče se zdravotním handicapem, který může negativně ovlivnit vývoj dítěte (hluchoněmost,..) - děti studujících
PRAVIDLA PRO PODÁVÁNÍ STÍŽNOSTÍ A PŘIPOMÍNEK Vážení zákonní zástupci,záleží nám na tom, aby se Vaše děti u nás cítily bezpečně, spokojeně a aby o ně bylo co nejlépe postaráno. Vaše zpětná vazba a připomínky ke kvalitě péče jsou pro nás velmi cenné.Máte právo si stěžovat na kvalitu nebo způsob poskytování péče, aniž by to mělo jakýkoliv negativní dopad na pobyt Vašeho dítěte v naší skupině. 1. Kdy je možné stížnost podat? Stížnost můžete podat, pokud nejste spokojeni např.:• se způsobem, jakým je o Vaše dítě pečováno• s chováním a jednáním pečujících osob nebo ostatního personálu služby• s prostředím, stravováním nebo jinými aspekty provozu dětské skupiny ... 2. Kdo může stížnost podat? • Zákonný zástupce dítěte (rodič, opatrovník).• Jiná osoba, kterou zákonný zástupce pro podání stížnosti zmocní. 3. Jakými způsoby lze stížnost podat? Můžete si vybrat pro Vás nejpohodlnější formu podání: • Ústně:o Osobně u pečující osoby (chůvy) při předávání/vyzvedávání dítěte.Pečující osoba je povinna stížnost zapsat a předat vedoucí zařízení.o U vedoucí zařízení (doporučujeme předem domluvit schůzku).o Telefonicky na čísle: 241 76 11 80, Jitka Rathouská, vedoucí zařízení • Písemně: o Zasláním e-mailem na adresu: jesle.modrany@centrum,czo Poštou na adresu Dětské skupiny: Oddělení péče o děti/dětská skupina, J. Jovkova 3253, 143 00 Praha 4 • Anonymně: o Pokud nechcete uvádět své jméno, můžete stížnost podat anonymně. Anonymní stížnosti budou prošetřeny a výsledek šetření bude vyvěšen na nástěnce zařízení. 4. Lhůty a postup vyřizování • Vaše stížnost bude zaevidována a bez odkladu objektivně, nestranně a důvěrně prošetřena. Termín pro její vyřízení je do 30 dnů od data doručení. V odůvodněných případech může být lhůta prodloužena, o čemž budete písemně informováni.• Jejím řešením bude pověřen vedoucí pracovník a stížnost nikdy nebude šetřena osobou, proti které je vedena.• Pokud uvedete své kontaktní údaje, budeme Vás písemně informovat o výsledku šetření a případných přijatých opatřeních. 5. Co dělat, když nejste spokojeni s vyřízením stížnosti? Pokud nesouhlasíte se způsobem, jakým byla Vaše stížnost vyřízena, nebo nebyla vyřízena ve stanovené lhůtě, můžete se odvolat: • K řediteli organizace: Ing. Jiří Slepička, Sociální služby městské části Praha 12, příspěvková organizace, 142 00 Praha 4, Olbramovická 703, tel: 241713575, 606 078 648, e-mail: ssmc12@centrum.cz • Ke zřizovateli organizace: Městská část Praha 12, Generála Šišky 2375/6, 143 00 Praha 4, odbor sociálních věcí, e-mail: podatelna@praha12.cz • Veřejnému ochránci práv: Údolní 39, 602 00 Brno, tel. č: 542 542 888, e-mail: podatelna@ochrance.cz • MPSV ČR: Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2, e-mail: posta@mpsv.cz