Sociální služby městské části Praha 12,
příspěvková organizace

Dětská skupina - Oddělení péče o děti mladšího než předškolního věku

Kontakt

Styk s veřejností, s potenciálními či stávajícími klienty
Podání informace kdykoli v době provozu, tel.: 241 761 180

Vedoucí oddělení: Jitka Rathouská


Název právního subjektu: Sociální služby městské části Praha 12, příspěvková organizace
IČ: 708 82 169
Sídlo: Olbramovická 703, 142 00 Praha 4

Název organizační jednotky: Dětská skupina - Oddělení péče o děti mladšího než předškoního věku - dětské skupiny

Základní informace:

tel. 241761180

Adresa: Jordana Jovkova 3253, 143 00 Praha 4

Provozní doba: 7,00 - 17,00 hodin

Kapacita: 48 dětí

www.jeslemodrany.cz

Důvod a způsob založení: součást příspěvkové organizace zřízené MČ Praha 12 za účelem: zajištění komplexní celodenní či krátkodobé péče o děti ve věku od 12 měsíců do 3 roků věku.


Cíle služby

Celodenní komplexní péče o děti ve věku od 12 měsíců do 3 roků v době, kdy jejich rodiče nejsou schopni zajistit péči vlastními silami. Poskytování péče v příjemném, zdravém, citově a esteticky podnětném prostředí, s použitím kvalifikovaného personálu.

Realizace věku přiměřené výchovné a ošetřovatelské péče se zaměřením na nácvik základních návyků, zvládání věku přiměřených denních aktivit, jemné a hrubé motoriky, rozvoj myšlení dětí dle stupně ontogenetického vývoje. Zajištění celodenního stravování dětí odpovídajícího principům zdravé výživy. Edukace rodičů v péči o děti, jejich stravování, poradenská činnost související s výchovou dětí a péčí o ně. Socializace dětí. Pomoc rodinám, v nichž se současně narodily 3 a více dětí.


Způsoby poskytování služeb:

- pravidelná každodenní docházka dítěte do zařízení

- krátkodobé hlídání dětí v době, kdy rodiče nejsou schopni péči o dítě zajistit vlastními silami

- pomoc dětské zdravotní sestry či pěstounky v rodině

- poradenství


Rozsah služby

- celodenní stravování odpovídající požadavkům zdravé výživy (příprava stravy ve vlastní kuchyni)

- poskytování sociálně ošetřovatelské péče dětem

- poskytování výchovné péče

- poradenství

- osobní hygiena - zajištěna jako prvek přímé ošetřovatelské péče

- praní prádla - ústavního i dětského

- úklid prostor personálem zařízení

- zdravotní péče - zajištěna kontaktem s pediatrem, v akutních případech lékařská pohotovost


Cílová skupina klientů:

- rodiče s dětmi ve věku od 12 měsíců do 3 roků, kteří jsou zaměstnáni nebo nejsou schopni po určitou dobu zajistit péči o dítě vlastními silami,

- rodiny, v nichž se současně narodily 3 a více dětí

- rodiče se zdravotním handicapem, který může negativně ovlivnit vývoj dítěte (hluchoněmost,..)

- děti studujících

Žádost Posudek o zdravotní způsobilosti dítěte Dotazník pro zÁkonnÉho zástupce dÍtĚte GDPR Projekt Ceník


PRAVIDLA PRO PODÁVÁNÍ STÍŽNOSTÍ A PŘIPOMÍNEK

Vážení zákonní zástupci,
záleží nám na tom, aby se Vaše děti u nás cítily bezpečně, spokojeně a aby o ně bylo co nejlépe postaráno. Vaše zpětná vazba a připomínky ke kvalitě péče jsou pro nás velmi cenné.
Máte právo si stěžovat na kvalitu nebo způsob poskytování péče, aniž by to mělo jakýkoliv negativní dopad na pobyt Vašeho dítěte v naší skupině.

1. Kdy je možné stížnost podat?

Stížnost můžete podat, pokud nejste spokojeni např.:
• se způsobem, jakým je o Vaše dítě pečováno
• s chováním a jednáním pečujících osob nebo ostatního personálu služby
• s prostředím, stravováním nebo jinými aspekty provozu dětské skupiny ...

2. Kdo může stížnost podat?

• Zákonný zástupce dítěte (rodič, opatrovník).
• Jiná osoba, kterou zákonný zástupce pro podání stížnosti zmocní.

3. Jakými způsoby lze stížnost podat?

Můžete si vybrat pro Vás nejpohodlnější formu podání:

Ústně:
o Osobně u pečující osoby (chůvy) při předávání/vyzvedávání dítěte.
Pečující osoba je povinna stížnost zapsat a předat vedoucí zařízení.
o U vedoucí zařízení (doporučujeme předem domluvit schůzku).
o Telefonicky na čísle: 241 76 11 80, Jitka Rathouská, vedoucí zařízení

• Písemně:
o Zasláním e-mailem na adresu: jesle.modrany@centrum,cz
o Poštou na adresu Dětské skupiny: Oddělení péče o děti/dětská skupina, J. Jovkova 3253, 143 00 Praha 4

• Anonymně:
o Pokud nechcete uvádět své jméno, můžete stížnost podat anonymně. Anonymní stížnosti budou prošetřeny a výsledek šetření bude vyvěšen na nástěnce zařízení.

4. Lhůty a postup vyřizování

• Vaše stížnost bude zaevidována a bez odkladu objektivně, nestranně a důvěrně prošetřena. Termín pro její vyřízení je do 30 dnů od data doručení. V odůvodněných případech může být lhůta prodloužena, o čemž budete písemně informováni.
• Jejím řešením bude pověřen vedoucí pracovník a stížnost nikdy nebude šetřena osobou, proti které je vedena.
• Pokud uvedete své kontaktní údaje, budeme Vás písemně informovat o výsledku šetření a případných přijatých opatřeních.

5. Co dělat, když nejste spokojeni s vyřízením stížnosti?

Pokud nesouhlasíte se způsobem, jakým byla Vaše stížnost vyřízena, nebo nebyla vyřízena ve stanovené lhůtě, můžete se odvolat: 

• K řediteli organizace: Ing. Jiří Slepička, Sociální služby městské části Praha 12, příspěvková organizace, 142 00 Praha 4, Olbramovická 703, tel: 241713575, 606 078 648, e-mail: ssmc12@centrum.cz

• Ke zřizovateli organizace: Městská část Praha 12, Generála Šišky 2375/6, 143 00 Praha 4, odbor sociálních věcí, e-mail: podatelna@praha12.cz

• Veřejnému ochránci práv: Údolní 39, 602 00 Brno, tel. č: 542 542 888, e-mail: podatelna@ochrance.cz

• MPSV ČR: Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2, e-mail: posta@mpsv.cz